יום שלישי, 7 ביוני 2011

תקשורת שיווקית- פרסום:


התקשורת השיווקים מורכבת מארבעה גורמים:
1.     קידום מכירות.
2.     פרסום.
3.     יחסי ציבור.
4.     מכירה אישית.
פרסום: כל צורה של הצגה לקידום לא אישי של המוצר שממן מסוים משלם עבורם (עפ"י פיל קוטלר).
הפרסום מתבצע בעיתונות, טלוויזיה, רדיו, פרסום חוצות, אינטרנט ועוד.
מהו פרסום טוב:
פרסום טוב גורם ללקוחות לקנות את המוצר.
"כשאני יוצר פרסומת, אינני רוצה שתאמר לי שהיא "אמנותית" או "יצירתית" אני רוצה שהיא תגרום לך לקום ולקנות את המוצר".
או בקיצור- "אם זה לא מוכר, זה לא יצירתי". דיוויד אוגילבי, "אבי הפרסום המודרני".
מטרת הפרסום: פנייה לשוק קונים על מנת להביא לידיעתם את קיום המוצר על מנת שיקנו אותו בעתיד.
סוגים של פרסום:
1.     פרסום מכירתי- Hard sale: קידום מכירות, מבצעי מחיר, הזדמנויות קניה.
2.     פרסום "תדמיתי": בניה ותמיכה במותג, הקניית ערכים.
3.     כתבות תדמית- InfoMercials.
4.     פרסום סמוי/ "תוכן שיווקי": פרסום אשר לא בולט לעין, לא פרסומת על תקן של פרסומת. למשל, שחקן בסרט ששותה קוקה קולה.
5.     תעמולה: קידום רעיונות, שכנוע לבחירה.

מדיניות תקשורת שיווקית:
מודל התקשורת השיווקית:
 













מצפינים את השדר בשביל לפנות לציבור בצורה יותר מושכת, בשביל שהמסר יגרה את הציבור לקנות מהמוצר.
הבעיה היא כאשר המסר פגום, כאשר הציבור לא מפענח את השדר כראוי. אם המסר המוצפן לא ברור לא יקנו את המוצר.
סיבות לפענוח לקוי:
1.     טיזר- גורם מגרה. פרסום בצורה של סלוגן מעניין שבשלב הראשון לא מקושר אליו מוצר. רק משפט שמושל תשומת לב. אם המסר לא מגרה מספיק בשביל שהציבור יחכה לראות מה המוצר, הפרסומת לא תעבוד ולא יקנו את המוצר.
2.     המסר- אם המסר מועבר בצורה לקויה הפרסומת לא תעבוד, לא יקנו את המוצר.
בניית מסר:
גישות בפרסום:
1.     גישה חד צדדית- מציינים רק את התכונות הטובות של המוצר.
2.     גישה דו צדדית- בפרסום מדברים גם על היתרונות אבל גם על החסרונות. למשל, המכונית קטנה אבל הכי בטיחותית.
3.     גישה משווה- פרסום באמצעות השוואה למוצרים אחרים. נותנים את הנתונים של המוצר שלנו מול המוצרים המתחרים. החיסרון בגישה זו היא שאנחנו יוצרים פרסום גם למתחרים.
4.     גישת הרגש- מפעילים את הרגשות בפרסום.
א.     פחד- משתמשים בפחד בכדי להעביר את המסר. ככל שהפחד גדול יותר והמסר נקלט טוב יותר. חשוב לא לעבור את הגבול עם ההפחדה כי אז שוב אין אפקט והמסר לא יעבור.
ב.     הומור- משתמשים בהומור בשביל להעביר את המסר. לא ניתן להשתמש בהומור לפרסום כל נושא. חיסרון נוסף שלפעמים יזכרו רק את הבדיחה, או לחילופין לא יבינו את הבדיחה.
ג.       מין- שימוש במין בשביל למכור מוצר. הפרסום באמצעות מין יכול לשמש למגוון צר של מוצרים. לפעמים משתמשים במין לפרסום מוצר שלא קשור למין ואז זה יכול ליצור התנגדות בקרב אנשים מסוימים. ישנו סיכון שיורידו פרסומת כזו מהמסך.
תקציב פרסום- מחושב כחלק מתקציב השיווק שהוא נגזרת של מחזור המכירות הכללי הצפוי בתקופה מסוימת. בדר"כ תקציב השיווק הוא בין 2% ל- 10%.
העברת המסר בצורה הטובה ביותר- בכל מסר אל הלקוח בכל צורה שהיא מומלץ לשים דגש על הדברים הבאים:
1.     צרכים- לשים לב על איזה צורך המוצר עונה.
2.     שימושים- לשים לב לאילו שימושים המוצר משמש.
3.     תכונות- לשים לב אילו תכונות יש למוצר.
הצרכים צריכים להיות תמיד במקום הראשון, אבל לא אין הבדל לסדר שמתייחסים לשימושים ולתכונות. הצורך הוא מה שבסופו של דבר יגרום ללקוח לרכוש את המוצר.
שיווק עצמי:
טעויות בראיונות עבודה:
1.     המחשבה שעבודה שנעשתה כמו שצריך- מדברת בעד עצמה. טעות, לא להסתפק רק בתוצאות של העבודה אלא גם לספר על העבודה שעשינו ומה היה טוב בה.
2.     צריך להתפאר רק בשיחות משוב. טעות, צריך תמיד לפאר.
3.     המחשבה שאנשים מוקירים צניעות. טעות, צריך לספר על התכונות הטובות ולא להיות צנוע מידי.
4.     חושבים שאנשים אחרים יפארו אותי. טעות, צריך לקחת אחריות על מה שעשינו, אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו.
5.     כמה שיותר- יותר טוב. למכור למראיין את מה שהוא רוצה לשמוע ולהגיד את האמת.
חשוב להגיד את האמת למראיין ולא לשקר. חשוב להתרכז בשניים שלושה דברים חשובים.
מה להציג בראיון:
1.     מה לדעתך או לדעת חבריך חמישה דברים חיוביים באישיות שלך.
2.     מה הם עשרת הדברים המעניינים שעשית או שקרו לך.
3.     מה אתה עושה למחייתך ואיך הגעת לתחום שאתה עוסק בו.
4.     אלו הכשרות/ לימודים השלמת ומה הרווחת מהניסיון הזה.
5.     כיצד אתה ממלא את זמנך הפנוי לרבות תחומי עניין, ספורט והתנדבויות.
6.     מה גורם לך להיות מרוצה מהקריירה/ עבודה נוכחית שלך. מה הדברים שמעניינים אותך במקום העבודה הזה.
7.     כיצד העבודה הנוכחית מנצלת את כישוריך ויכולתך.
8.     אילו הישגים בקריירה שלך אתה גאה (מהלימודים ועבודות בעבר).
9.     אילו מיומנויות רכשת בשנה האחרונה.
10.                        אילו מכשולים עברת בכדי להגיע למקום שאתה נמצא בו היום.
11.                        לאילו ארגונים מקצועיים אתה קשור.
12.                        באילו דרכים אתה משפיע על אנשים אחרים.
10 כללים למחפשי עבודה:
1.     לחפש עבודה באופן אקטיבי. לא לחכות בבית שמעסיק פוטנציאלי יפנה אליך או שחברים ימצאו לך.
2.     להיעזר בקשרים (חבר מביא חבר) ליידע את האנשים שאתה בקשר איתם שאתה מחפש עבודה.
3.     ציין בקורות חיים את הנושאים שאתה טוב בהם. יש לציין השכלה ומקומות עבודה קודמים.
4.     לכתוב את האמת. את הניסיון התעסוקתי כותבים בסדר הפוך ולא להחסיר שנים.
5.     חפש עבודה חדשה בעודך במקום העבודה הנוכחי.
6.     לחפש עבודה מוקדם לפני כולם.
7.     הקדם לראיון ברבע שעה לפחות. להביא לראיון קורות חיים. ללמוד מראש על החברה שבה הולכים להתראיין ומה דרישות המשרה.
8.     את הדרישות הכספיות עדיף להשאיר לאחר סוף תהליך המיון.
9.     לא להשמיץ את מקום העבודה הקודם ואת המעסיק.
10.                        להיעזר בלשכת התעסוקה.
המבחן:
משך המבחן- שעתיים.
11 שאלות פתוחות, 14 סגורות (עם 5 אפשרויות).
יש להביא מחשבון (מודל בוסטון).
נקבל דוגמא וצריך להלביש עליה את מודל SWOT, Ansoff.
יהיו כמה שאלות על שירות ללקוח והתנהגות צרכנים.
לקרוא לבד את נושא ההפצה (צינורות שיווק, בחירת ערוצי שיווק וניהולם) לא צריך לקרוא על שיווק שירותי אנוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה