יום שלישי, 21 ביוני 2011

הצלחת הארגון



הצלחת הארגון מתבטאת ב-2 היבטים:
  1. אפקטיביות הארגון- האם הארגון השיג מטרותיו.
  2. יעילות הארגון- איך הן הושגו.
אם נצליח לזהות את הגורמים המשפיעים על היעילות ועל האפקטיביות אז נוכל לשפר את פעילות הארגון.
מהו ניהול ?
·        ניהול - תהליך של תכנון, ארגון, הנהגה, ובקרה של/את האנשים העובדים בארגון והמשימות והפעילויות שעליהם לבצע.
·        המנהל - מתכנן, מארגן, מכוון, מציב ומבקר את האנשים ומשאבי הארגון על מנת להשיג את מטרות ויעדי הארגון.
·        יכולות המנהל - סך הידע, המיומנויות, התנהגויות ועמדות שמנהלים צריכים על מנת להיות אפקטיביים במגוון תפקידים ניהוליים בארגונים שונים.
·        מנהלים אפקטיביים - צריכים להיות מודעים לסביבה הפנים ארגונית (עובדים) וגם לסביבה החוץ ארגונית. (מתחרים, לקוחות).
כישורים למטרת אפקטיביות המנהל :
·  כישורי תקשורת ( תקשורת בין אישית בעיקר, חיזוקים,וכולי)
·  כישורים של תכנון ומנהל
·  כישורים אסטרטגיים ( קביעת מדיניות לטווח ארוך)
·  ניהול עצמי ( ניהול זמן, התמודדות עם לחצים ושחיקה בעבודה )
·  מודעות גלובלית ( המצב מול ארצות אחרות )
יכולת עבודה בצוות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה